FANDOM

Menu ch1Menu ch2Menu ch3Menu ch4Menu ch5

Ale nie możesz ich zobaczyć własnymi oczami. Tylko przez to.
 
— Allison Angel, Rozdział 5

Szkło Odkrywców - przedmiot pojawiający się w grze Bendy and the Ink Machine. Zdobywa się go w trakcie Rozdziału 5, i od tej pory można go używać także w innych rozdziałach. Jak, i dzięki komu powstał niezwykły przedmiot, niestety nie wiemy. Allison Angel znalazła je zupełnie przypadkiem, przy okazji sporządzania mapy jednego z "wyższych" poziomów w podziemiach Joey Drew Studios.

Opis

Szkło Odkrywców (nie licząc uchwytu) ma wielkość porównywalną do kartki rozmiaru A3. Składa się z dwóch identycznych, połączonych ze sobą metalowych ram, z dziurami na rogach, przez które przechodzą proste złączenia osłonięte nakrętkami skrzydełkowymi. Z obu boków ram wystają znajdujące się pomiędzy nimi żarówki. Po każdej stronie są trzy żarówki, z światłem skierowanym ku wnętrzu ramy. Łączący je czarny kabel prowadzi do pojedynczej baterii. Źródło energii przymocowano do górnej części ram poprzez obwinięcie ich taśmą, dzięki czemu dodatkowo wzmacnia ich połączenie. Przy baterii znajduje się łącznik elektryczny. Aby ułatwić trzymanie przedmiotu, dodano uchwyt. Górna część prawdopodobnie pochodzi z jakiegoś klucza, obcinaka lub zaciskarki, i to właśnie ona łączy je z resztą. Dolna część, fragmentowo obwiązana taśmą, przez widoczną u dołu dziurą na hak zdaje się być raczej pozostałością narzędzia kuchennego. Najważniejsze jest jednak to, co znajduje się pomiędzy ramami, czyli prostokątna szyba. Co ciekawe, w przeciwieństwie to normalnego szkła, nie przyciemnia obrazy, tylko go rozjaśnia, ale nie to świadczy o wyjątkowości przedmiotu. Z niewyjaśnionych powodów szkło umożliwia ujrzenie napisów i symboli, których bez niego nie da się zobaczyć. Nie jest wykluczone, że ma na to wpływ magia. Co więcej, każdy widzi przez nie co innego, a znaki nie muszą się zawsze pojawiać. Zdaniem Allison Angel jest to kwesta przeznaczenia. Sprzecza się to jednak trochę z jej wcześniejszą wypowiedzią, w której stwierdza, że tajemnicze wiadomości zostawili "ci, którzy wiedzą jak stąd wyjść".

Wędrujący Bendy - ikona Rozgrywka

W początkowej fazie rozgrywki Rozdziału 5, kiedy Henry jeszcze przebywa w zamknięciu, podczas jednej z rozmów Allison Angel decyduje się pokazać mu Szkło Odkrywców. Opowiada mu o historii znalezienia przedmiotu oraz jego niezwykłych właściwościach, a następnie zachęca do wypróbowania go. Podczas gdy Henry testuje Szkło Odkrywców, zwierza mu się, że jej zdaniem widoczne dzięki niemu wiadomości zostały pozostawione przez tych, którzy wiedzą, jak wydostać się ze studia. W nadziei na ucieczkę, podążała za ich szlakiem, ale wciąż tylko kręciła się w kółko. Uznała więc, najwyraźniej życie na powierzchni nie jest jej przeznaczeniem, ale dodała optymistycznie, że być może tak wygląda przeznaczenie Henry`ego i podarowała mu swoje znalezisko.

Szkło Odkrywców jest szczególnie przydatne podczas ucieczki z więzienia, gdyż daje nam bardzo dużo wskazówek. Potem traci na swojej przydatności, jednak stanowi urozmaicenie i dostarcza informacji rozwijających fabułę.

  • Szkła Odkrywców można używać praktycznie przez cały czas, pod warunkiem, że Henry stoi w miejscu. Wyjątek stanowią Archiwa oraz walka z Bertrumem i "Borisem". Jeżeli jednak Henry zginie podczas walki z "Borisem", będzie mógł używać przedmiotu, odkrywając napisy przy obrazach i nad Automatem.
Przedmioty
Bronie
SiekieraRuraKlucz NastawnyPrzepychaczkaSzprycaTommy GunPusta PuszkaKosa
Narzędzia i urządzenia
Koło ZębateSpecjalne Koło ZębateKlucz FrancuskiLatarka
Zabawki
Pluszak Bendy'egoPluszak AlicePluszak BorisZabawkowy PociągZabawkowy AeroplanZabawka z Tuszu
Środki transportu
WindaPlatformaWagonikParostatek
Obiekty
Cudowna StacyjkaAutomatStanowisko Karty KontrolnejSkrzyniaProjektorRadioKaseta
Pozostałe
PłytaKałamarzKsiążkaBekonowa ZupaKlucze Wally'egoAtramentowe SerceTaśma KońcowaBateriaKośćKoło Zamachowe

Galeria

Bendy-head Galeria dla tego artykułu znajduje się na oddzielnej stronie.
Szkło Odkrywców - Galeria