FANDOM

Chapter-4-legendicon

Kiedy wrócimy do domu?
 
— Jeden ze Straceńców, Rozdział 4

Straceńcy - grupa potworów z tuszu. Padli ofiarą tajemniczego incydentu, na skutek krórego stracili swoją ludzką formę. Nie wiadomo jednak, czy są dawnymi pracownikami Sillyvision, czy też po prostu znajdowali się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie.

Wędrujący Bendy - ikona Pojawienia

Rozdział 4: Wielkie Piękności

Straceńcy jak dotąd odgrywają raczej rolę "tła" i nie mają większego znaczenia dla rozgrywki. W Pokoju Statuy stoją wokół podobizny Bendy`ego tak nieruchomo, że sami przypominają posągi. Później jednak niespodziewanie znikają, przecząc temu poprzedniemu stwierdzeniu. W Korytarzu Straceńców występują jako halucynacja. Straceńców można później znaleść w kilku innych pomieszczeniach, biernie trwających w jednej pozycji. Ich jedyną reakcją na obecność Henry`ego jest patrzenie się w jego stronę, kiedy ten podejdzie do nich na odpowiednią odległość. Wyjątek stanowi Straceniec, którego można zobaczyć tuż po wejściu do Salonu. Skarży się on na przedłużający się pobyt w studiu a także przemieszcza się. Straceńców widać również na końcowym obrazku, kiedy stoją nad ciałem "Alicji".

Rozdział 5: Ostatnia Taśma

W tym Rozdziale Straceńcy powrócą jako przeciwnicy.

TheMeatly - ikona Wygląd

Straceńcy, tak jak Poszukiwacze, są istotami w całości "zrobionymi" z czarnego tuszu. Mają ludzkie sylwetki, jednak są one nieco zniekształcone i nienaturalnie wychudzone. Z ich twarzy zwisają zacieki przypominające brodę. Choć nie widać ich ust, to są w stanie mówić, dlatego możliwe, że zasłaniają je te nietypowe wypustki. Charakterystyczną cechą dla Straceńców są żarzące się pomorańczowym światłem oczy. Mogą one symbolizować "iskierkę nadziei", czyli wiarę w nadejście pomocy, lub być po prostu odniesieniem do tego, że Straceńcy jeszcze nie utracili całkiem swojego człowieczeństwa, i choć wyglądają jak potwory, to wciąż zachowują się jak ludzie.

Projektor - ikona Cytat

Oryginał:

(crying) H-He's going to find me! He always finds me! Oh no! (crying) I just want to go home! (crying) When do we go home? WHEN DO WE GO HOME? (crying)
Tłumaczenie:
(płacz) On, on mnie znajdzie! On zawsze mnie znajduje! O nie! (płacz) Ja tylko chcę wrócić do domu! (płacz) Kiedy wrócimy do domu? KIEDY WRÓCIMY DO DOMU? (płacz)

  • Ich nazwa nie jest wymieniona w grze, ale są one potwierdzone przez napisy końcowe i pliki gry.
  • Łącznie w Rozdziale 4 pojawia się aż 50 Straceńców.
  • W zwiastunie Rozdziału 5 widoczna jest grupa Straceńców walcząca z Allison Angel.