FANDOM

Chapter-4-legendicon

Rozdział 5: Ostatnia Taśma - piąty i ostatni kanoniczny rozdział gry pod tytułem "Bendy and the Ink Machine" następujący po Rozdziale 4: Wielkie Piękności.

Ponieważ jego data wydania jest planowana na 26 października bieżącego roku, nie mamy o nim zbyt wiele informacji. Wiadomo jednak, że Henry będzie współpracował z Tomem i Allison Angel, a z powodu śmierci "Alice", "Bendy" ponownie wróci "na pierwszy plan". Trailer zdradza, że Straceńcy zrezygnują z "bycia tłem" i nabiorą większego znaczenia w grze. Co do lokacji wiadomo tylko, że pojawi się biuro Joey`go oraz kanał, którym będzie można się przemieszczać za pomocą nietypowej łodzi. Ponadto dzięki zapoznaniu się z osiągnięciami można wywnioskować, że gra zaoferuje nam więcej niż jedno możliwe zakończenie.

Projektor - ikona Zapowiedzi

04.06.2018

Pojawił się krótki filmik informujący o rozpoczęciu prac nad rozdziałem 5. Przedstawia czarne tło, na którym pojawia się logo theMeatly Games, a później twarz Bendy`ego. Podczas gdy ekran pozostaje całkowicie czarny, można usłyszeć krótki dialog Henry`ego i Allison Angel. Zapytany o cel swojej wizyty, bohater stwierdza, że "Bendy" posiada coś, czego potrzebują. Następnie widać zatopioną grotę, w której znajduje się wejście do ciemnego tunelu. Obraz zaczyna się stopniowo przybliżać, aż w końcu na tle tunelu ukazuje się cyfra pięć. Film kończy się napisem "TERAZ W PRODUKCJI" wraz z zaciemnioną twarzą Bendy`ego w tle.

31.08.2018

Zostaje upubliczniona oficjalna zapowiedź rozdziału 5. Trailer rozpoczyna się od loga Joey Drew Studio. Następnie odzywa się Joey wygłaszający swoje tezy o marzeniach i snach, które znamy już z kasety w rozdziale 3 i 4. "I believe there's something special in all of us." "Belief can make you rich. Belief can make you powerful. Why with enoug belief, you can even cheat death itself." W tle przewijają się sceny przedstawiające jakieś zabarykadowane pomieszczenie, pełne kartek z odciśniętymi śladami dłonie. Na jednej ścianie widnieje napis "What am I" - "Czym jestem". Na drugiej zaś jest napisane "Not monster" - "Nie Potworami". Następnie sceneria przenosi się do okrągłej jaskini, którą znamy już z trailera oznajmiającego o rozpoczęciu prac nad rozdziałem 5. Widzimy tam dodatkowo jakiś środek transportu - łódkę lub pewnego rodzaju pojazd kołowy lub szynowy. Następnie widzimy Rurarza stojącego w korytarzu. W tle na ścianie widać czyiś cień. Być może właśnie Rurarza, być może Projektatora a być może kolejnej nowej postaci. Dodatkowo widać, że korytarz bardzo różni się od tych, które widzieliśmy dotychczas: ściany są inne, są czyste, a same drzwi wyglądają, jakby tu się coś działo, jakby tu dalej pracowali jacyś ludzie. Przypomina to pewnego rodzaju biuro. Następnie widzimy "Bendy'ego" rozglądającego się po pewnym ciemnym pomieszczeniu z kolejną maszyną z firmy Gent. Następnie na ekran wjeżdża napis "The Final Chapter" (rozdział finałowy). Następna w kolejności jest Allison, która odzywa się słowami "Looks like we've bring for fight." lub coś innego w stylu "Przygotujmy się do walki." Po usłyszeniu ryku, Allison powiadamia nas "Here they come." - "Już nadchodzą." Po czym ukazują nam się sceny batalistyczne: Allison walczy z Poszukiwaczami i Straceńcami. W momencie, gdy na ekran wjeżdża "piątka", Allison krzyczy "Help me!" - "Pomocy!". Potem pokazuje się logo gry i w następnym slajdzie data wydania całokształtu gry: 26 października. Kolejny slajd jedynie informuje nas to tym, że można zamówić preorder gry na GameStop.

01.10.2018

Rozpoczęło się regularne ujawnianie każdego dnia kolejnych liter tajemniczego hasła. Jak dotąd znane są nam dwadzieścia trzy litery, ale wciąż pojawiają się kolejne.

B E N D Y _ H O L D S _ C L O S E _ Y O U R _ W A Y _ O

03.10.2018

Została udostępniona wiadomość głosowa Henry`ego. Podczas nagrania mówi następujący tekst: "If anyone finds this, my name is Henry and I'm trapped far below Joey Drew Studios - a man I used to work to. This crazy things happening down here. Monsters, Demons, Angels. And I'm right now to holding as a prisoner. I don't know how to get out of here, but there's more, there's a secret hidden in the shadows. I-I'm just feeling I've being watched. There is something in work here. If anyone find this, you must know *disturb* hold on *disturb* they are going back" W tłumaczeniu na język polski wygląda on mniej więcej tak: "Jeśli to znalazłeś, pozwól, że się przedstawię. Jestem Henry. Ugrzęzłem w czeluściach Studia Joey'ego Drew'a - człowieka, dla któregoś niegdyś pracowałem. Dziwne rzeczy się tu dzieją. Są Potwory, Demony a nawet Anioły. Czuję się tu jakbym był w więzieniu. Nie mam jak stąd uciec, ale wiedz, że to nie wszystko. W cieniu czai się coś więcej. Chy-chyba mnie obserwuje. Nie jestem tutaj sam. Znalazco, musisz wiedzieć, że... *zakłócenia* ..o nie.. *zakłócenia* ...idą tu z powrotem".

06.10.2018

Pojawił się obrazek przedstawiający pomieszczenie z Rozdziału 5, obdarzony dopiskiem "The studio is falling apart" (studio się rozpada). Na obrazku widać nietypowy korytarz, całkowicie pozbawiony podłogi. Przejście umożliwiają platformy zrobione z pojedynczych desek. Na końcu korytarza stoi Automat, a nad nim wisi zawieszona do góry nogami tabliczka z napisem: "Watch your step" (uważaj jak idziesz)

13.10.2018

Upubliczniono kolejny teaser. Tym razem grafika przedstawia zamknięte drzwi, spod których wypływa atrament. Nad nimi wisi drewniana tabliczka z napisem "Office of Joey Drew" (studio Joey`go Drewa). Na prawo od drzwi widać plakat kreskówki "Little Devil Darlin` ", a na lewo kartki z śladami odciśniętych dłoni, które znamy już z trailera.

20.10.2018

Został udostępniony obrazek przedstawiający wnętrze jaskini, łudząco podobnej do Groty. Widać jakąś drewnianą konstrukcję i olbrzymie rury, a nawet pojedynczy stalagmit przy zabitej deskami budce. Na końcu wystającej spod niej kładki siedzi Straceniec z wędką, a obok niego leży zamknięta skrzynka.

GearUI Osiągnięcia

  • Teraz Już To Słyszysz!
  • Dotknij Palcem
  • Tu Nie Potrzeba Łyżki
  • w Tę i z Powrotem
  • Lenie
  • Cierpiący w Ciemności
  • Problemy z Rurami
  • Słodycz Odkrycia
  • Dumny z Siebie
  • Pracownik na Medal
  • Agresor

  • W tym rozdziale Henry wyjawia jaki jest prawdziwy cel jego wizyty
  • Aby już teraz zobaczyć nazw e Rozdziału 5 w menu gry, należy zrestartować Steama
  • Data wydania Rozdziału 5 wyciekła na gamestop.com wraz z informacjami na temat preorderu całokształtu gry na konsole
  • Twórcy sami przyznali, że prace nad Rozdziałem 5 rozpoczęli jeszcze przed ukończeniem Rozdziału 4

ButchersGangPoster Galeria