FANDOM

Chapter-1-legendicon 2Chapter-2-legendicon 2Chapter-3-legendicon 2Chapter-4-legendicon

Może z odpowiednio silną wiarą, jesteś w stanie nawet oszukać śmierć
 
— Joey Drew, rozdział 3

Joey Drew - właściciel wytwórni kreskówek Sillyvision, która mieści się w Joey Drew Studios. Producent kreskówek o przygodach Bendy`ego, reżyser ogólny animacji i dźwięku. Kontrolował jakość produktów Niebiańskich Zabawek oraz budowę Krainy Bendy`ego. Napisał książkę pod tytułem "Iluzja Życia" oraz nagrał dwie wiadomości na kasetę, które można znaleść w Joey Drew Studios.

Maska Bendy'ego Osobowość

Joey stwarza pozory dobrodusznej osoby pełnej ciepła i serdeczności. Swoich pracowników nazywa kumplami i mówi do nich używając ksywek oraz zdrobnień. W swoich „publicznych” przemowach szczególną uwagę zwraca na piękno marzeń oraz potęgę wiary. Stwierdza, że w każdym człowieku drzemie ogromy potencjał i zdolność do osiągania nieosiągalnego. Marzenia traktuje jak klucz, początek czegoś wielkiego. Zapewnia, że niezachwiana wiara i wytrwałe dążenie do celu, pozwala sprostać każdemu wyzwaniu i pokonać każdą przeszkodę, zmieniając w rzeczywistość to, co dla innych wydaje się zwykłym absurdem i głupotą. Ci jednak, którzy lepiej znają Joey`go, wiedzą, że za fasadą uśmiechów i miłych słówek kryje się oszust i pozorant. Cechuje go samolubność i nieuczciwość, Henry stwierdza, że praca z nim polegała na "dawaniu i nie otrzymywaniu niczego w zamian". Szczególnie niepoprawnie postępuje, przypisując sobie zasługi Bertruma. Podejmując decyzje, nie liczy się z opinnią innych, rzadko informuje o swoich zamierzeniach. Nierozważny i rozrzutny, wciąż porzuca kolejne projekty na rzecz nowych. Jest bardzo wymagającym pracodawcą i chce, aby wszystko było zapięte na ostatni guzik. Perfekcjonizm Joey`go zwłaszcza irytuje Shawna, który nie widzi potrzeby, by wszystkie uśmiechy zabawek były idealnie równe. Właściciel Sillyvision często zachowuje się nietaktownie, publicznie ośmieszając Bertruma, wzorując się na postaci diabła przy tworzeniu główego bohatera, czy też wybierając cmentarz jako miejsce zdarzeń kreskówki "Piknik na Cmentarzu". Mnogość dziwnych zachowań i zwyczajów nie pozwala pracownikom traktować go poważnie. Mówi o konieczności uspokojania bóstw, tworzy własne sanktuarium i lokalizuje w studiu maszynę produkującą ogromne ilości tuszu. Joey nie należy do osób godnych zaufania. Każde jego działanie może mieć niejasny, ukryty cel, niekoniecznie korzystny dla innych. Susie przyłapuje go nawet na tym, jak chodzi w kółko po zamkniętym pokoju i na głos układa względem niej jakieś plany. W liście do Henry`ego podpisuje się jako "jego najlepszy kumpel", lecz ponieważ sam Henry w Rozdziale 1 nazywa go swoim starym przyjacielem, można uznać, że rzeczywiście mają (a przynalmniej mieli) stosunkowo przyjazne relacje. Joey doskonale zdaje sobie sprawę z swojego zakłamania. Wymyślanie kolejnych oracji o marzeniach nie przynosi mu żadnej radości, a nawet sprawia, że sobą gardzi.

Wędrujący Bendy - ikona Pojawienia

Rozdział 1: Ruchome Obrazki

Już na samym początku gry protagonista otrzymuje list nadany przez Joey`go. Później Henry podczas swoich krótkich monologów, zwraca się bezpośrednio do Joey`go. Mówi o nim także Wally w swoim nagraniu na kasetę.

Rozdział 2: Stara Piosenka

Chociaż nie można znaleść żadnej wiadomości autorstwa Joey`go, to jest on wspomniany przez swoich pracowników: Sammy`ego i Normana.

Rozdział 3: Wzloty i Upadki

W Korytarzu Ścieżki Demona znajduje się jego kaseta. Joey zostaje także wspomniany przez Granta, Shawna, Susie, a nawet samego Henry`ego.

Rozdział 4: Wielkie Piękności

W Pokoju Konserwacji można znaleść kolejną kasetę Joey`go. Poza tym pojawia się w nagraniach Susie i Bertruma.

Projektor - ikona Cytaty

Rozdział 1

Oryginał:

Dear Henry,

It seems like a lifetime since we worked on cartoons together. 30 years really slips away. Doesn`t it? If you`re back in town, come visit the old workschop. Ther`s something I need to schow you.

Your best pal, Joey Drew

Tłumaczenie:
Drogi Henry,

Czuje jakby wieczność minęła gdy wspólnie pracowaliśmy nad kreskówkami. 30 lat naprawdę szybko umyka nieprawdaż? Jeżeli znów będziesz w mieście to koniecznie wpadnij do starego warsztatu. Jest tutaj coś co muszę Ci pokazać.

Twój najlepszy kumpel - Joey Drew

Rozdział 3

Oryginał:

There's nothing wrong with dreaming. Wishing for the impossible is just human nature. That's how I got it started. Just a pencil and a dream. We all want everything without even having to lift a finger. They say you just have to believe. Belief can make you succeed. Belief can make you rich. Belief can make you powerful. Why with enough belief, you can even cheat death itself. Now that... is a beautiful, and positively silly thought.
Tłumaczenie:
Nie ma nic złego w posiadaniu marzeń. Życzenie sobie niemożliwego jest po prostu w ludzkiej naturze. Tak właśnie zaczynałem. Z ołówkiem i marzeniem. Chcielibyśmy mieć wszyscy bez kiwnięcia palcem. Mówią, że wystarczy uwierzyć. Wiara może sprawić, że osiągniesz swój sukces. Wiara może sprawić, że będziesz bogaty. Wiara może sprawić, że będziesz wielki. Może z odpowiednio silną wiarą, jesteś w stanie nawet oszukać śmierć. Teraz... to tylko piękna i naiwna myśl.

Rozdział 4

Oryginał:

I believe there's something special in all of us. With true inner strength, you can conquer even your biggest challenges. You just have to believe in yourself and remain honest, motivated, and above all, who you really are. Ok, let's stop it right there. I can only do so many takes of this trash a day. And tell the guys in writing I want more use of the word dreaming in every message. Keep railing on that, get it? Dreaming! Dreaming! Dreaming! People just eat up that kind of slop. Hmm what? It's still on? Well, turn it off, damn it!

Tłumaczenie:

Wierzę, że w nas wszystkich jest coś specjalnego. Z prawdziwą wewnętrzną siłą, możesz sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom. Musisz tylko wierzyć w siebie i pozostać szczerym, zmotywowanym i będącym ponad wszystkimi, kimś, kim naprawdę jesteś. Dobra, skończmy to. Potrafię tylko produkować te śmieci. I mówić piszącym ludziom, że chcę częściej używać słowa "marzyć" w każdej wiadomości. Trzymaj się tego jak poręczy, załapałes? Marzenia! Marzenia! Marzenia! Ludzie dosłownie się odżywiają brejami takimi typu. Hm, co? To wciąż jest właczone? Dobra, wyłącz to, niech to szlag!

  • Joey ma tendencję do zdrabniania imion, czym wprawia w irytację Bertruma. Nawet "Joey" jest tylko nieformalną wersją imienia "Joseph" lub "Joel"
  • Nazwisko Drew tłumaczy się jako przeszła forma czasownika "rysować"
  • Imię Joey może nawiązywać do słowa "joey", którym slangowo określa się nierozgarniętą, nierozsądną osobę
  • Pod koniec drugiej kasety mówi do kogoś, żeby zakończył nagrywanie. Raczej zwraca się do samego siebie, ale istnieje też możliwość, że kieruje to do drugiej osoby. Biorąc pod uwagę, że położenie kaset zazwyczaj nie jest przypadkowe, można uznać, że najprawdopodobniej "drugą osobą" jest Norman

ButchersGangPoster Galeria

JoeyDrew3
JoeyDrew4
Postacie
Kreskówki
BendyBoris The WolfAlice AngelCharleyBarleyEdgar
Ludzie
Joey DrewHenryWally FranksThomas ConnorSammy LarenceJack FainSusie CampbellNorman PolkShawn FlynnAllison PendleGrant CohenLindaBertrum PiedmontLacie Benton
Atramentowi
Atramentowe Trio: "Bendy""Alice""Boris"

Poszukiwacze: PoszukiwaczOpuchły PoszukiwaczOpuchły JackPoszukiwacz GórnikWielki PoszukiwaczGigantyczny Poszukiwacz
Gang Rzeźników: RurarzWędkarzMłotkarz
Pozostali: BorisSammy LawrenceProjektatorBertrum PiedmontStraceńcyTomAllison Angel

Niezaklasyfikowani
TheMeatly (Easter Egg)"Zabłąkany" BendyAnimatronik Bendy'ego
Niekanoniczni
Sąsiad