FANDOM

Menu ch4

Ja zbudowałem ten park. To miało być arcydzieło! Moje arcydzieło!
 
— drugie nagranie Bertruma Piedmonta z Rozdziału 4

Bertrum Piedmont - menadżer Sillyvision, projektant parków rozrywki. Zaprojektował Krainę Bendy`ego i kierował jego budową. Na potrzeby parku próbował skonstruować mechanicznego Bendy`ego, jednak z powodu dziwnych wydarzeń w Joey Drew Studios nie udało mu się skończyć ani robota, ani parku. W grze występuje jako jego potworna wersja, znamy go również z nagranych przez niego dwóch wiadomości.

Wędrujący Bendy - ikona Pojawienia

Rozdział 4: Wielkie Piękności

Kasety Bertruma Piedmonta da się znaleść w dwóch miejscach: niedaleko wejścia do magazynu i w Składziku Atrakcji. W tym ostatnim pomieszczeniu Henry musi się także zmierzyć z samym Bertrumem Piedmontem, a raczej tym, czym się stał po tajemniczym incydencie.

Maska Bendy'ego Osobowość

Bertrum Piedmont wyraża się w podniosły, prawie poetycki sposób. Ma o sobie dość wyskoie mniemanie, jednak nie jest ono bezpodstawne. Ten menadżer uważa, że skoro tak wiele w swoim życiu osiągnął, to teraz należy mu się podziw i szacunek. Bardzo łatwo go urazić. Nazwanie go przez Joey`ego "Berty" uznał za ogromną zniewagę. W swoją pracę wkłada wiele wysiłku, zawsze stawia sobie dalekosiężne cele i wytrwale dąży do ich zrealizowania. Jest pewny, że posiada wybitne zdolności i chce, aby inni również tak uważali. Szczególnie zależy mu na dobrej opinni wśród bogatych, wysoko postawionych ludzi. Z tych powodów jest wyczulony na naruszanie jego praw autorskich. Kiedy uznał, że Joey Drew zamierza przypisać sobie jego osiągnięcia, zaczął do niego pałać wręcz chorą nienawiścią. Wie również, że jego piękne przemowy o marzeniach i prawdziwych wartościach niekoniecznie pokrywają się z jego działaniami.

Projektor - ikona Cytaty

Pierwsza kaseta

Oryginał:

For forty years, I've built attractions that stagger the imagination! Colossal wonders such as the world has never seen! I have earned my legacy with sweat. But right in front of everyone... high level investors, Wall Street tycoons, the ever-tactless Joey Drew introduces me, the great Bertrum Piedmont, as Bertie! Like I was his child. You may be paying me, Mister Drew! But you don't own me! I'll build you a park bigger than anything YOU could ever possibly conceive! But before you go taking any bows, Mister Drew, know that this grand achievement will belong to me... and to me alone.
Tłumaczenie:
Od czterdziestu lat budowałem atrakcje, które wykraczały poza granice wyobraźni! Wielkie piękności, jakich świat nigdy nie widział! Zasłużyłem na swój dorobek ciężką pracą. Ale przed wszystkimi... urzędnikami wysokiego szczebla, magnatami z Wall Street, jak zawsze nietaktowny Joey Drew przedstawia mnie, wielkiego Bertruma Piedmonta, jako "Bertiego"! Jakbym był jego dzieckiem. Może i mi płacisz, panie Drew! Ale mną nie władasz! Zbuduję tobie park większy niż cokolwiek TY byłbyś w stanie wymyśleć! Ale zanim przetniesz jakąkolwiek wstęgę, panie Drew, wiedz, że to wielkie osiągnięcie będzie należało do mnie... i tylko do mnie.

Druga kaseta

Oryginał:

The biggest park ever built, a centerfold of attractions. Each one, more grand than the one before it. It makes my eyes come to tears at the thought. But then... oh Mister Drew. For all your talk of dreams, you are the true architect behind so many nightmares. I built this park. It was to be a masterpiece! My masterpiece! And now you think you can just throw me out? Trample me to the dust and forget me? No! This is my park! My glory! You may think I've gone... But I'm still here!
Tłumaczenie:
Największy park jaki kiedykolwiek zbudowałem, centrum atrakcji. Każda kolejna bardziej wspaniała od poprzedniej. To sprawia, że łzy wzruszenia napływają mi do oczu. Ale wtedy... Oh, panie Drew. Mówisz o marzeniach, ale jesteś architektem odpowiedzialnym za stworzenie tylu koszmarów. Ja zbudowałem ten park. To miało być arcydzieło! Moje arcydzieło! Myślisz, że teraz mnie tak po prostu wyrzucisz? Zdepczesz mnie z prochem i zapomnisz o mnie? Nie! To jest mój park! Moja chwała! Może myślisz, że zniknąłem... ale wciąż tu jestem!

  • Tytuł Rozdziału 4 w rzeczywistości jest fragmentem jego wypowiedzi
  • Wall Street, o której wspomina Bertrum Piedmont, jest jedną z ulic w Nowym Yorku, gdzie mieszczą się główne instytucje finasnowe. Z tej przyczyny czasem używa się terminu "Wall Street" jako określenie dla całego amerykańskiego rynku finansowego
  • Nazwisko Piedmont można przetłumaczyć jako "podgórze"
Postacie
Kreskówki
BendyBoris The WolfAlice AngelCharleyBarleyEdgar
Ludzie
Joey DrewHenry SteinWally FranksThomas ConnorSammy LawrenceJack FainSusie CampbellNorman PolkShawn FlynnAllison PendleGrant CohenLindaBertrum PiedmontLacie Benton
Atramentowi
Atramentowe Trio: Ink Bendy/BestiaUpadła AliceBoris Tyran

Poszukiwacze: PoszukiwaczOpuchły PoszukiwaczOpuchły JackPoszukiwacz GórnikWielki PoszukiwaczGigantyczny PoszukiwaczPoszukiwacz Sammy
Gang Rzeźników: RurarzWędkarzMłotkarz
Pozostali: BorisSammyProjektatorBertrumStraceńcyTomAllison AngelŁapa

Niezaklasyfikowani
TheMeatly (Easter Egg)"Zabłąkany" BendyAnimatronik Bendy'ego
Niekanoniczni
Sąsiad